pondělí 11. října 2010

Jíte maso? Nebo si jen vybíráte určité kousky?

(první odpověď na tento článek)

Ještě než začnu, musím se ještě zmínit od svém jídelníčku, byl totiž úplně jiný než jsem čekala.
  • 6:30 Striacatella tvaroh activia + 1 plátek tmavého chleba
  • 10:30 2 rýžové chlebíčky multigrain s medem a 2 s džemem - ten džemem jsem párkrát kousla, lezly po něm brouci a fakt nevim odkud, prohledala jsem vše ://
  • V průběhu dne budu nějak taky chroupat asi 6 lžiček směsi oříšků a sušených plodů, zaženu tim stres z těch pitomejch testů.. já vím, o nic nejde ale jsou to testy. Jo a oříšky jsou dobrý na myšlení :) :P
  • 2 cookies a 1 švestka od spolužáka (měla jsem dost hlad)
  • 15:50 Malé menu ve restauraci Govinda
  • Večeře nebude, nemám vůbec hlad a ni chuť
Váha ráno: 63,1
Z váhy jsem šťastná, papání v Góvindě bylo vynikající (krišňácká vegetariánská restaurace), ale moje svačina.. no prostě když vám po ní lezou brouci a vy si toho všimnete až po několika kousnutí.. fakt nevim kde se vzali. Prohledala jsem vše, leda ze školy nebo nevím. A hlad fakt nemám, což je super :) Jinak papala jsem vše dlouho jak jsem si předsevzala takže taky fajn. A generálky státních maturit? Blbost je to.. jenom jsem pyšná na svůj "sloh" z Angličtiny - na téma Jak udělat... jsem napsala "Jak napsat maturitní sloh" buď budu mít nejlepší sloh ze všech nebo budu pokárána za drzost :D ale já se u toho pobavila.

A teď kauza já a maso. Já maso jím, přemýšlela jsem o vegetariánství už několikrát hlavně z morálních důvodů, ale víte co? To mě netrápí. Nebo tedy ne tímhle stylem, je mnohem lepší maso jíst a podporovat svými nákupy chovatele, jež se o svá zvířata starají a nemají za velkou vilou velkochov kuřat které se tísní ve své cele. Vegetariánství v tomto směru pro mě znamená jako bych nad tim problémem máchla rukou s tím že když to kupovat nebudu vůbec tak se to vyřeší, ale důležitá je právě ta podpora lidem, co to dělají správně.

Maso mi chutná ale vybírám si. Mám ráda kuřecí a hovězí miluju, ale když je špatně udělané je to největší zlo. Vepřové leda kotletu, přijde mi to už po chuti dost mastné a králičí fakt nemám ráda, v době kdy je můj děda choval tak jsem je jedla, na svíčkovou byly fajn ale nějak ke konci puberty mi plno věcí přestalo chutnat včetně králičího masa a vepřového, pokud mi to někdo nevnutí tak to nesním. Prostě nikdy. Ryby jsou výborné, hlavně mořské ale k nim mám čím dál více větší odpor protože v moři plavou taky další sračky, a z tohoto pohledu jsou dokonce české ryby z rybníků lepší. I když všichni víme o tom co se tam občas může pustit, někdy jsou toho plné noviny že... takže k tomu nevím jak se mám postavit.

Dnes jsem si konečně došla koupit sójové maso. Zítra si ho asi už připravím, nevím jak dobré to bude ale nebojím se toho :) kdyby mi chutnalo tak začnu maso jíst taky už jen na chuť. Sójové maso se celkem vyplatí i cenově. Taky jsem koupila sójové mléko. Už jsem ho i ochutnala a je to nezvyk asi stejně podobný jako když máma začala kupovat místo polotučného mléka mléko odtučněné. Prostě vidíte že to vypadá stejně a přitom to má dost jinou chuť ale je to jen o zvyku, to mléko mi celkem chutná a připadám mi mnohem lepší a lehčí. Já moc mléko nemohu, hlavně ráno, je takové dost těžké a mám pocit že po něm půjde celý obsah žaludku nahoru ale tohodle se nebojím a i proto jsem si ho dnes koupila :) těším se na snídani.

Jo a taky je fakt že mi přijde divné mléko pít. Jsme fakt jediní savci, kteří ho pijí. Jasný, chutná i kočkám a psům ale sami by si tu krávu asi nepodojili :D A taky jsou to už plemena dost zmlsaná.. no chápete. Prostě si přijdu jak úchyl, cizí matce bych z prsu taky nesála navíc mléko savců je určené hlavně mláďatům svého druhu a ke všemu tomu - proč bych měla pít něco co musí projít obrovskou úpravou aby mi to okamžitě nezkyslo? Kolik věcí co tam ani bejt nemá tam ve skutečnosti je? To ty jogurty a tvarohy jsou na tom o něco líp, nebo kefíry. Tedy, mléko se mi pomaloučku polehoučku začíná hnusit.

A nakonec vejce. Ble. Nemám je ráda kvůli své chuti i když si cením jejich přínosu pro kuchyni jako přísadu do všech různých věcí. Jasně, vejce se nikdy nezbavim a jako volské voko je jedno uza čas taky fajn. Ale natvrdo? To byste mě museli mučit, Silvestr a chlebíčky v mojí domácnosti navždy bez vajíček, a na tom neslevim nikdy :)

5 komentářů:

Cukřík řekl(a)...

Závidim ti averzi vůči vajíčkám, já bych se po nich dokázala utlouct :-(

No, já osobně maso jim - jen kvůli dietě jsem přestala uplně jíst( a přestalo mi chutnat) mleté, hovězí, vepřové a králičí...jim prakticky jen kuřecí, z kterýho nesnesu kůži,brr...ryby..no, dám si pangasiuse a tuňáka...možná lososa...ale že by mě kapr přiváděl do extáze? :D To ne :-)

A koukám, že už jsi zhubla přes 5 kilo :) Jen tak dál, přeju to aspoň těm, kterým se to daří, když mě ne ;)

my xxl řekl(a)...

jídelníček máš pěknej... Ty dvě sušenky se v tom ztrácej;) To s tím slohem byl dobrej originální nápad:)
A vajíčko na tvrdo by do mě taky nikdo nenarval... Ani na měkko. Ani houby a ani olivy. To prostě... Fuj:)
A neobnošený kalhoty, no do sekáče s nima nebo na aukro :) :D

Anonymní řekl(a)...

pořád jsem proti této restauraci trochu skeptická, jelikož kalorické hodnoty nikde nejsou uvedené a příprava jídel je mi takz neznámá. ono teda samotné pečivo má dost, ale dresinky třeba, ty tomu dávají ještě víc. tak si dávám raději takové odlehčenjší bagety když už a pokud možno tak ne ve světlém pečivu. když občas ujedu, chutná mi pařížská, se kterou jsu začínala a norská! tam ale je té tatrky! ale já rybí prsty zbožňuju no :D nejím je ale normálně, už skoro ani nevím, jak chutnají!
chutnají mi tam i müsli tyčinky, i když jsou strašně moc sladké, to by klidně nemusely.

tyjo, máš úplně jiné chutě než já :) teda s masem ok, to jsme na tom podobně. sójové maso, toho bych se já teda obávala. myslím, že jsem ho jednou v jídelně ochutnala a tak jsem měla k obědu raděj jen rýži s omáčkou, "maso" jsem nechala stranou.
sójové mléko mi chutná jen ochucené, bez příchutě nic moc teda, takové mi přijde jakoby hrubé, nevím, k čemu ybch to přirovnala.. jako by bylo ze sádry :D nevím. těžko popsat. ale je zdravé, no :)
vejce já zbožňuju, mohla bych je jíst denně, ale žloutek mi vadí kvůli obsahu cholestrolu. tak když už tak převažují bílky a žloutek je jen jeden aby to mělo aspoň trochu barvu :D

Blackberry

B.e řekl(a)...

sójové maso je fain. mám to moc ráda. v době, kdy jsem byla vegetariánka jsem tím žila. ale platí, že to chce dobře připravit jinak to může být pěkně nechutná záležitost xD tím tě ovšem nechci odradit! je to dobrý jen to chce prostě recept. jinak já osobně si to dám ráda i jen tak "syrový"... jím to jako krekr, když mám hlad, ale tím se neinspiruj, já jsem v tomhle trošku mimo mísu xD

LamyLucy řekl(a)...

Ja mam rada jenom kureci a kruti (bez kuze >_< ), nevim proc, proste mi to nechutna. Ryby mi vyvolavaj davici efekt, stejne jako cibule ... a to je nechutny, takze oboje nejim.
SOJOVY MLIKO se chystam zkusit, ale nevim, jestli najdu i sojovy maso :))
Vajcka nemam rada a hlavne mam vysokej cholesterol, takze pro me nepripadaji v uvahu :)) !