úterý 29. června 2010

Chilli bramboráky s rukolou

Ták jako jo :) Dávám sem ten recept na pálivé a řekla bych, že i mnohem zdravější bramboráky než se normálně dělaj. Já jsem se po nich necejtila nijak těžko a ta rukola (nebo i jakýkoli jiný salát) dost pomáhá trávit a ke všemu má i zajímavou chuť a aroma takže ani nemusíte nijak moc kořenit :) Dlouho jsem si na něčem takhle nepochutnala :)

Potřebujete:
  • brambory a vejce - tolik kolik chcete bramboráků (z toho množství, co je na obrázku jsem jich udělala pět)
  • chilli papričky - čerstvé nebo nakládané, ty moje byly v octu a spotřebovala jsem asi 15g papriček (třetina skleničky)
  • rukolu - jako přílohu i do těsta
  • mouku a mléko
  • kmín, sůl, olej, (majoránku)
  1. Brambory oloupejte a nastrouhejte (pokud by z toho hodně tekla voda tak jí odlijte), k tomu přidejte nakrájenou rukolu a vejce.
  2. Pořádně promíchejte ať se to vejce ztratí. Přidejte kmín (já dávala asi dvě lžíce), sůl (dvě špetky), jestli chcete tak majoránku (já dala asi tak lžíci) - při přidávání promíchávejte. Pak přidejte nakrájené chilli papričky, to množství je jen na vás, ale nezapomeňte na to, že to ovlivní pálivost :)
  3. Podle mě nejtěžší část - budete přidávat mouku a mléko tak aby vznikla hmota podobná kaši. Pokud bude mouky málo tak se budou bramboráky trhat ale pokud moc, bude to moc suché a nebude to kaše. Já to dělám tak, že přidávám klidně víc mouky a pak trochu mléka, ten poměr je asi 6:1 (od oka), pokud bramboráky děláte prvně, přivzala bych odborníka :P
  4. Na pánvi rozehřejte olej (ale nemusíte to s ním moc přehánět) a lžící pak na pánev kydněte směs a promačkejte ji do placky vysoké nejlíp tak půl centimetru. Placky obracejte a hlídejte ať jsou hezky zlatohněda a nepřipálí se :) Až budou hotové nechte je chvilku vychladnout, horké papričky by kazily chuť. Já jsem začala jíst až po hodině.
Co se týče přílohy - tu jsem opláchla, vymačkala na ni citron (přitom promíchávala) a lehce opepřila. Ale neni důvod proč byste si tím nemohly víc vyhrát :))

Napište mi jestli jste to zkusily a jak chutnalo atd. Jsem zvědavá :)

3 komentáře:

Nikiiiik řekl(a)...

Kuju Zlato, hele nechceš viměnit icq? :) moje je 371-087-317 :) tak si mě kdyžtak přidej :)

Kersyy řekl(a)...

Ahoj promin že jsem nenapsala dřív , nebyla nálada .. Děkuju moc za ty komentáře :)) .. Držim palce aŤ zvládneš ty zkoušky :)) zatim pa

caroline řekl(a)...

nz :-)*....no do takové třídy bohužel chodit budu :D :-/...na hotelovku, cestovní ruch takže mě to čeká, ale snad to nějak zvládnem :)